דפים

פיתוח חומרה

פיתוח חומרה


פיתוח חומרה הינו תהליך המשולב  יחד עם פיתוח מוצר ,תפקידו להכיל מידע ולקיים פונקציה מסוימת בעלת מאפיינים חשמליים.
תהליך פיתוח חומרה מתחיל במילוי מסמכי אפיון מערכת הנקראים גם SRR עבור חומרה ותוכנה בנפרד. אפיוןני מערכת אלו הכרחיים מאוד לפני תחילת תהליך פיתוח חומרה , שכן הם אלו שנועדו לייצר קווים מנחים עליהם יושתת המערכת התפקודית של המוצר יחד עם דרישות מאוד מדויקות שימולאו במסמך אפיון מוצר שנקרא SDR וינחו את המוצר והמערכתיות הפונקציונלית שלו, יחד עם יעדים הנדסיים מתחומים שונים כגון : מכניקה לתחומיה , הנדסת מוצר, עיצוב מוצר וכולי.
מסמך האפיון מערכת הראשוני בתהליך פיתוח חומרה יעשה על ידי היזם אשר יגדיר פונקציות או פעולות אותם הוא מבקש שהמערכת האלקטרונית תבצע עבורו. לאחר הגדרת הדרישות הראשוני ניתן לשבת מול ההנדסה ולפתח את האפיון לכדי מסמך מפורט הכולל מערכת אילוצים, טכניים , טכנולוגיים, עסקיים , קניין רוחני.

תהליך פיתוח חומרה ראשוני


מסמכי האפיונים השונים ,ואפיון מערכת חומרה ותוכנה בפרט ינותחו לכדי מספר בדיקות הנדסיות ראשוניות של המערכת ותפקוד עתידי של החומרה ויתורגמו למערכי ניסוי לצורך הוכחת התכנות עקרונית של החומרה, שלב פיתוח חומרה זה הינו מהותי וחשוב ותפקידו לייצר תהליך מובנה נכון ,לפני ביצוע שלבים מתקדמים יותר.
תכנון ראשוני של מעגל באמצעות רכיבי DIP והכנתו ליישום רכיבים בתהליך פיתוח חומרה ראשוני מייצר פלטפורמה מצויינת לניסויי ובדיקת תפקוד החומרה.

תהליך פיתוח חומרה - מעגל מודפס


לאחר שלב פיתוח חומרה ראשוני , יחל מעבר התכנון למעגל מודפס בהתאם להנחיות, גודל, צורניות , מכאניקה, תקנים חשמליים, והנחיות מוצר כלליות.
תכנון החיווט של המעגל יעשה על ידי מהנדסי אלקטרוניקה מוסמכים הפועלים תחת כללים מאוד ברורים של תקינה ובטיחות חשמלית , לאחר השלמת תהליך תכנון סכימת המעגל , יחל שלב רכש רכיבים, והפקת מפרט רכיבים הנקרא גם BOM .
רכש הרכיבים בדרך כלל אורך מס שבועות , ובמהלך תקופה זו יחל ייצור המעגל המודפס PCB בהתאם לטכנולוגיית ייצור על פי תקנים שהוגדרו במסמכי האפיון בתחילת תהליך פיתוח חומרה.

פיתוח חומרה- רכיבים, תוכנה, וניסויים


שלב פיתוח חומרה אחרון , בו ניישם את רכיבי SMT או DIP על המעגל בהתאם לדרישות, נצרוב תוכנת הפעלה שתוכננה ונוצרה מראש על פי הגדרות אפיון תוכנה ונחל בהכנת המערכים לניסויים הדרושים לשם יישום מבצעי של החומרה.

פיתוח חומרה - פטנטים

היבט הקניין רוחני - פטנטים יאופיין ויוגדר מראש לפני הליך פיתוח חומרה שכן הגדרת הטכנולוגיה במלואה באופן מדוייק בהתאם לאופן היישום חשובים והם בעלי ערך מבחינת פטנטים.
הערך העליון והמהותי שגורם למוצר לעבוד הינו הערך החשוב ביותר עליו נרצה לרשום פטנט , ולבד לקונספט הכללי של המוצר או הרעיון המאגד בתוכו פיתוח חומרה בעלת פוטנציאל של פטנט.