דפים

פיתוח אב טיפוס

פיתוח אב טיפוס

פיתוח אב טיפוס דורש תכנון מוקדם של רשימת פרמטרים ,רשימת פרמטרים לקביעת ומידור אופן ומשך העבודה לצורך פיתוח אב טיפוס, בשלב זה תבחן החברה המפתחת גם את כדאיות הפרוייקט בשלב הראשוני תהיה הערכת סוג האתגר שמציב פיתוח אב טיפוס בפני החברה, הממציא ומפתח. פיתוח אב טיפוס באופן נכון ומדויק הוא השלב המשמעותי ביותר בפיתוח פטנטים, כאשר הצבת אב טיפוס מאפשרת מכירת פטנט והליכי אישורים ובדיקות מתקדמות לקראת אישורו הסופי בועדות הרלוונטיות.

פיתוח אב טיפוס – חומרים

לחומרים בהם יעשה שימוש בתהליך פיתוח אב טיפוס יש השפעה מכרעת על העלות הכוללת של פיתוח אב טיפוס. בחירת החומרים הראשונית עשויה להשתנות במהלך פיתוח אב טיפוס, אולם סביר להניח שתונע סביב חומרים דומים פחות או יותר ולכן חשוב לבנות תוכנית מתאר מדויקת ככל האפשר לפני קבלת התקציב על מנת להימנע מהפתעות מהותיות בהמשך הדרך. פיתוח אב טיפוס מוצלח לפטנט יוכל לתת מענה לשימוש בחומרים יקרים וייעול החומרים הקיימים בתהליך פיתוח אב טיפוס.


פיתוח אבי טיפוס - שלב ראשוני


תחילת דרכו של פיתוח אב טיפוס היא הנדסה יצירתית, סיעור מוחות בין היזם הממציא ומחלקת ההנדסה לצורך בניית כמה תרחישי פעולה שיובילו את הצוות במהלך פיתוח אב טיפוס ראשוני דברים רבים תלויים במשתנים כגון האם מדובר בפטנט חדש לחלוטין הדורש בדיקות רבות טרם סיום פיתוח אב טיפוס או פטנט המסמך על תפקודים ידועים לעיתים ,בעת פיתוח אב טיפוס של פטנט חדש לחלוטין, פיתוח אב טיפוס יעשה תוך כדי התייחסות לאפשריות של תפקודים עתידיים לפטנט ומוצרים משלמים, גם אם הם מיועדים לצאת לשוק רק בעתיד הרחוק. מקרה של פיתוח אב טיפוס באופן זה תוצב תוכנית פיתוח אב טיפוס מקיפה יותר ואף תוכל לכלול פיתוח אב טיפוס משלים למוצרים נוספים


ייצור פטנט עצמאי- פיתוח אב טיפוס על ידי גורם נוסף

מעורבות גבוהה של ממציא הפטנט או היזם המקורי בתהליך פיתוח אב טיפוס, תוכל להשפיע לטובה על קצב ויעילות פיתוח אב טיפוס. כיוון שקורה שתהליך פיתוח אב טיפוס לא מתבצע בפועל בארץ המוצא, אלא רק הליכי התכנון, בעוד שהבנייה נעשית למשל, במזרח הרחוק. הדבר עשוי לקחת זמן ארוך יותר בכל ניסוי ובדיקה של התהליכים כל ניסוי ייקח זמן ארוך יותר בגלל הפערים הגיאוגרפים, מה שיכתיב פיתוח אב טיפוס בשלבים וניסוי מדוקדק בכל שלב במהלך הפיתוח לצורך משלוח לשיפורים טרם הצגת אב הטיפוס הסופי.