דפים

תכנון אלקטרוני

תכנון אלקטרוני


תכנון אלקטרוני הינו חלק מרכזי בתהליך פיתוח פטנטים וכפוף לדיספלינות שונות בהתאם למורכבות ייצור ( עיצוב המוצר יכתיב את צורניות המעגל),מאגד בתוכו מספר שלבים מובנים של מחקר פיתוח ייצור ובדיקת תקינות ועבודה חלק מהגורמים ואלמנטים מהותיים בתהליך תכנון אלקטרוני הינם כתיבה ותכנון מעגל מודפס בהתאם להגדרות הטכניות כלומר צורניות המעגל, גודלו , מספר שכבות, בחירת טכנולוגיה אלקטרונית ליישום הנדרש , וכתיבת סכימת עבודה של המערכת האלקטרונית , במצבים בהם נדרש מחקר ראשוני כדיי לאשש את היישום כמובן שמתחילים בלמידת החומר הרלוונטי ההנדסי ומתכננים מערך ניסויים ראשוני בנסיון לאשש התכנות. תכנון אלקטרוני- מחקר ופיתוח התכנות הגדרת יעדים ומערך ניסוי , ייצור ראשוני של מעגל ,יישום הרכיבים , תקשורת ביניהם, כתיבת תוכנה ,הרצת ניסוים ובדיקת פונקציונליות, הם מרכיבים הכרחיים בתהליך תכנון אלקטרוני. מחקר ,לימוד הינו השלב המהותי ביותר בתהליך התכנון , ויתבצע על פי אפיון דרישות מפורטות של המוצר, שבסופו יגדיר קווי מתאר וינחה את התכנון האלקטרוני, בכל הנושאים הקשורים בפיתוח המוצר וביעדי הפרויקט.

תכנון אלקטרוני -פיתוח מוצר


שלב ראשוני של תהליך תכנון אלקטרוני הינו כתיב סכימת מעגל ראשוני בתוכנת עריכת מעגלים אלקטרוניים , עדיין לא עריכת המעגל הסופי אלא מערך התכנות ויישום הדרישות רכש רכיבי dip וישומם על המעגל הראשוני ,הלחמות וחיווט הרכיבים , הכנה לצריבה ראשונית של התוכנה, כתיבת תוכנה ולאחר מכן צריבה חיבור לספק כוח , וביצוע אנליזות וניסויי התכנות ראשוניים לקיום הפונקציה ומערכת האילוצים הנוספים השיכים גם לתכן האלקטרוני וגם מורכבות המוצר.

תכנון אלקטרוני- תכן פרטני ותיעוד


שלב תכנון זה הינו השלב שנועד להעביר את אב הטיפוס הראשוני לתכנון המותאם לייצור המוני ועונה על דרישות ותקינה הנדסית שנכתבה לייצור אלקטרוני בפרט . הפרט הראשוני בשלב תכנון אלקטרוני פרטני הינו איסוף ועריכת מעגל מודפס וייצורו (Pcb) כל המידע שהצטבר עד השלב לכדי קובץ bom רשימת רכיבים וחומרים ליישום. עריכת מעגל מודפס תקח כמספר שבועות, בהתאם למורכבות השכבות והיישומים הקיימים בו. לאחר סיום תכנון המעגל הוא נכנס לייצור, שאורך שבועיים בדרך כלל, ובזמן זה יתבצע רכש כל הרכיבים לרוב רכיבי smt שהם רכיבים מוקטנים מאוד, בעליי יכולות ביצוע מבצעיים, ושאר רכיבי המוצר מתוך קובץ ה bom.

תכנון אלקטרוני - יישום רכיבים וניסויים

שלב זה ניישם רכיבים על המעגל המודפס ,נצרוב תוכנה שנכתבה מראש , ונעבור למערך ניסוים ובדיקת תקינות הפעולה הרצויה, בהתאם להגדרות סביבת עבודה ואילוצים שהוגדרו מראש , לאחר ביצוע שינויים ועדכוני תוכנה או חומרה , מהנדס האחראי על תכנון אלקטרוני של המערכת מפיק תיק שרטוטים וסכימת מעגל מודפס, קבצי תוכנת מערכת הפעלה , וקובץ רשימת חומרים ורכיבים בשימוש(bom). תהליך תכנון אלקטרוני ראשוני עורך בדרך כלל כמספר חודשים עד לבניית אב טיפוס ראשוני , הכולל תכנון וייצור מעגל מודפס, רכיבים מיושמים , כתיבת תוכנה ראשונית להפעלתו, הרצת ניסויים ובדיקת פונקציונליות , עדכון תוכנה, ותיעוד. תכנון אלקטרוני הינו מרכיב חשוב מהביט של קניין רוחני ,פטנטים , ויש ליחס חשיבות רבה לתכנון האלקטרוני בתהליך רישום פטנט , ואף בשלב ראשוני של חיפוש פטנטים