דפים

קידום פטנטים


קידום פטנטים


 תהליך קידום פטנטים מתחלק לשלושה שלבים עיקרים טרם נוכל לממש את הפוטנציאל הכלכלי של הרעיון או המצאה שברשותנו ,חשוב להקפיד על השלבים בעיקר כדיי לצמצם את הסיכון הכלכלי בתהליך פיתוח פטנט.

 קידום פטנטיםקניין רוחני

 תהליך קידום פטנטים חשוב שיתחיל בסריקת מוצרים , חיפוש פטנטים מקיף במאגרי הפטנטים האמריקאי ,אירופאי, יפני וישראלי ,כמובן בהתאם לשוק היעד של הפטנט, כדי לשלול מספר דברים :

 1 לשלול את האפשרות שהרעיון שלכם לא מקורי ושייך כבר לאדם אחר שהגיש בקת רישום פטנט וקבל את זכות הראשונים על ההמצאה. במקרים אלו ניתן לבצע תכנון מחודש של פטנט בשיתוף עם עורך פטנטים ולהגדיל את הסיכוי לקבל פטנט.
2 מושג "חופש מכירה " כשמו כן הוא במקרים בהם תחומי הפטנטים פרוצים ,או בכל מקרה בו נרצה לשווק מוצר או המצאה, חשוב לוודא שאין אנו מפרים זכויות של אדם אחר, גם ללא כוונה מציידנו לרשום פטנט.

3 חיפוש פטנט ישמש אתכם בשלב מאוחר יותר כאשר תרצו למכור את הפטנט או רעיון שלכם ,הצגת דוח חיפוש פטנט בדרך כלל מראה על רצינות ,יסודיות, ומאפשר הסתכלות רחבה יותר של הקניינים והמשקיעים, בבחינת הרעיון הנדסי ,עסקית.


קידום פטנטים- אם הפטנט לא עובד מבחינה הנדסית הוא אינו שווה פרוטה


תהליך קידום הפטנט חייב לעבוד התייחסות טכנולוגית והוכחת התכנות הנדסית מקיפה ,לפני רישום פטנט, תהליך פיתוח הנדסי של פטנט הינו תהליך מובנה ויסודי שתפקידו להעלות פתרונות הנדסיים וטכנולוגיים למימוש הפטנט ,ולכן כל רישום של פטנט לפני ביצוע תכן ראשוני הנדסי יוביל את התהליך הפיתוח למקום מצומצם ולפעמים בעייתי מבחינת ייצור ומימוש הנדסי, בדמות מוצר, ולכן חשוב לא למהר לרשום פטנט, לפני הוכחת התכנות הנדסית ראשונית.

שלבי קידום פטנטים מבחינה הנדסית הינם שלבים מהותיים בפיתוח הפטנט, בניית אב טיפוס ושלבי התכנון הראשוניים יעלו מספר בעיות ותובנות עסקיות וכלכליות חשובות שיש לשים עליהם דגש למשל ,בכל תהליך בניית אב טיפוס חדש ,חשוב לשים דגש ,להוזלת עלויות בשלב ייצור ראשוני, נגזרת של תכנון פשוט השואף לא לאתגר טכנולוגיות קיימות ושם דגש על ייצור זול וקונבנציונלי עם מורכבות נמוכה . 

קידום פטנטים-יזמות עסקית


נטבח משמעותי ביותר בתהליך קידום פטנטים ומימושם לכסף, הינו פיתוח עסקי של המוצר וגיבוש אסטרטגיית שיווק של פטנט , כתיבת תוכנית עסקית למיזם, לצורך גיוס משקיעים פוטנציאלים, או שותפים עסקיים פעילים ,או לצורך מכירה של הפטנט או הפטנטים לחברות עסקיות בעלי עניין כלכלי, חשוב להבין את יתרונותיו של הפטנט ולהדגיש אותו במצגת ובתוכנית השיווק של הפטנט. תהליך קידום פטנטים בשיתוף וליווי חברת אייטיקס בע''מ, המתמחה בליווי מיזמים משלב הרעיון דרך בניית אב הטיפוס ועד מכירת הפטנט או שיווקו. איסוף כל המידע הרלוונטי של הפטנט /מיזם לכדי יחידה אחת שתכיל את הידע ההנדסי ,עסקי, קניין רוחני- פטנטים, ותשאף להצלחת המיזם באופן מקצועי , הינה חשובה ביותר להצלחתו ומימושו של תהליך קידום פטנטים.