דפים

ייצור דגמים

ייצור דגמים


תהליך ייצור דגמים מתבצע בטכנולוגיות מגוונות , בהתאם לדרישות ההנדסיות של הדגם או אב טיפוס , במאמר זה אדגים את מירב הטכנולוגיות הנפוצות באמצאותם תהליך ייצור דגמים הופך פשוט, מדוייק, ומהיר.

ייצור דגמים באמצעות הדפסה תלת מימדית.

תהליך ייצור דגמים באמצעות הדפסה תלת מימדית מאפשר לקבל דגמי פלסטיק בזמנים קצרים בדיוק רב מאוד.
ייצור דגמים בשיטה זו , מצריכה תכנון ממוחשב של החלק , ומייד עם סיומו העברתו לייצור על ידי המכונה , לצורך העניין כל קובץ ממוחשב תלת מימדי ניתן להמיר לחלק מוחשי מפלסטיק , ולאחרונה גם ממתכת ,ללא הגבלה בצורניות שלו ובטולרנסים של 0.1 המילימטר.

ייצור דגמים -עיבוד שבבי

תהליך ייצור דגמים בעיבוד שבבי לרוב מתייחס לכרסום וחריטה של דגמים , בחומר גושני, פלסטיק מתכת או כל חומר אחר מוצק.
מטבע הדברים ייצור דגמים בעיבוד שבבי , בעל יתרונות רבים האחד ייצור הדגם יכול להיות מהחומר הסופי של החופר או פטנט ובעל החוזק המבני במציאותי ביותר.
תהליך ייצור דגמים בשיטה זו מאוד מדוייק , אורך יותר זמן מהדפסה תלת מימדית ,לתהליך זה חסרונות ומגבלות של צורניות בחלק ואינו מאפשר ייצור דגמים באופן שלא מתוכנן היטב.

ייצור דגמים- פיסול דגמים

תהליך ייצור דגמים בקנה מידה גדול , מתבצע באמצעות המרת קבצים תלת מימדיים לפסלים בשיטות ידניות מדויקות לא פחות, על פי טכניקה שפותחה בעיקרה לתעשיית הרכב , בו נוצר הצורך לייצר דגם של רכב בקנה מידה אחד לאחד.
טכניקה זו עברה פיתוח והתאמה על ידי חברת אייטיקס בע״מ , וכיום עושה בה שימוש בתהליכי ייצור דגמים גדולים.

ייצור דגמים- פטנטים

תהליך ייצור דגמים מייצר אבי טיפוס של פטנטים , משמש לייצוג מוחשי של פטנטים בזכות ייצור דגמים ניתן להגיש את בקשת רישום פטנט מגובה בשרטוטי פטנטים וצילומים של הדגמים, כך ניתן להגן באופן משפטי באמצעות פטנט על הצורניות של הדגם וליחס את כל זכויותיו אליכם.