דפים

פיתוח פטנטים

פיתוח פטנטים


פיתוח פטנטים מרמת הרעיון עד לרמה בה מוצרים ושירותים עובדים דורש לא מעט תהליכים. רעיון טוב אינו מספיק על מנת להגיע לשלב של פיתוח פטנט יש צורך גם בזמן ומשאבים וברוב המקרים פיתוח פטנט אינו אפשרי באופן עצמאי אלא רק תודות לחיבור עם מפעלים ומפתחים בעלי שם וסדר גודל המאפשר הקצאת משאבים לכל אורח תהליך פיתוח פטנט ללא צורך ברווח מידי. משרד התמ"ת מקציב תקציב יעודי עבור פיתוח פטנטים, מתוך הכרה בחשיבותם של חידושים והמצאות על מנת לשמור על עדכניות ויתרון יחסי של החברות הישראליות וכן, חברות גדולות רבות מחפשות בנרות פטנטים חדשים לצורך פיתוח פטנט חדשני. הדרך הטובה ביותר להגיע מרעיון לשלב פיתוח פטנט הוא מתחברות עם הגורמים האלו.

הגשת בקשה לתקציב או מענק פיתוח פטנטים


פנייה למומחים בחברות לרישום ומכירת פטנטים תוכל לתת לממציא המתחיל יתרון רב מציאת המשקיעים המתאימים וכן, ביד על הדופק לגבי תאריכי ההגשות לבקשות לסיוע עבור פיתוח פטנט. בתחומים מסוימים כגון רפואה,אקולוגיה, חקלאות או אלקטרוניקה יתכנו כמה משקיעים פוטנציאלים שעשויים לסייע בתהליך פיתוח פטנט וחשוב למצוא את המשקיע המתאים ביותר על מנת לקבל משאבים עבור פיתוח פטנט. ולכן, מומלץ להגיע לשלב ההגשה עם רעיון בהיר ויסודי ככל האפשר להגדלת הסיכויים לקבל תקציב או מענק עבור פיתוח פטנטים.

מענקים לפיתוח טכנולוגי


המוסדות אקדמאיים טכנולוגיים בארץ מעניקים מענקים יפים מאוד לצורך תהליכי פיתוח פטנט. לרוב יוענקו מענקי פיתוח פטנט לתלמידים לתארים מתקדמים של אותם מוסדות עצמם. כל מוסד מחזיק ברשימת קריטריונים פנימית להענקת תקציב סיוע עבור פיתוח פטנט. לא תמיד הגשת הבקשה לתקציב פיתוח פטנטים במסגרת אקדמאית תהיה כפופה לרישום פטנט, אולם מומלץ לממציא לבקש יעוץ בנושא עוד טרם הגשת הבקשה כדי להגן על זכויות הקניין הרוחני שלו. היתרון של מענקים במסגרות אקדמאיות היא כי לעיתים הם יתנו דחיפה גם לפטנטים בשלב התחלתי מאוד או לפטנטים לצורך מדע ומחקר בלבד ולא יהיו מותנים בהכנסה עתידית עקב פיתוח פטנט, בניגוד לחברות מסחריות שיבקשו, לרוב, לראות תשואה להשקעה של פיתוח פטנט.

פיתוח פטנטים לצרכים ציבוריים


מדינת ישראל מכירה בחשיבות של פיתוח פטנט כזה או אחר לצורך מתן שירות לציבור וייעול מערכות ממשלתיות כמו מים, תחבורה,בריאות ועוד. לעיתים תבוא תמיכה עבור פיתוח פטנט ממשרדים ספציפיים שיכולים להסתייע בתוצאות של פיתוח פטנט ספציפי. שווה להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב אחרי קול קורא להגשת הצעות לתקציבי פיתוח פטנט עבור משרד שנראה לכם רלוונטי עבור הפטנט שלכם.