דפים

פיתוח פטנטים מאת מאור לוגסי

מאור לוגסי-פיתוח פטנטים



על מנת להביא פיתוח פטנטים מרמת הרעיון עד לרמה בה מוצרים ושירותים עובדים לאחר פיתוח פטנטים, לעיתים יש צורך השקעת זמן רב ומשאבים כלכליים. לעיתים רעיון טוב עשוי לא לצאת לפועל עקב חוסר אמצעים של הממציא. במשרד התמ"ת וכן בחברות רבות, יש תקציב יעודי עבור פיתוח פטנטים, מתוך הכרה בכך כי יש להשקיע לצורך פיתוח פטנטים על מנת להמשיך להתפתח ולהתעדכן. לכן, כאשר יש ברשותך פטנט טוב, על מנת להגיש בקשה עבור תקציב פיתוח פטנטים, כדאי שתגיע למשרד לרישום פטנטים בשלב קצת מתקדם יותר מאשר הרעיון עצמו.

מאור לוגסי -הגשת בקשה לתקציב או מענק פיתוח פטנטים


בעת פנייה למומחים לרישום ומכירת פטנטים יעזרו לך לאתר את המשקיע המתאים, בין אם חברה פרטית ובין אם תקציב ציבורי ולהתאים את הרעיון שלך למקור המתאים עבור פיתוח פטנטים עבורך. ישנם תחומים מסוים כגון רפואה או אקולוגיה, בהם ניתן למצוא מספר משקיעים לתקצוב פיתוח פטנטים ממקורות משולבים של משקיעים פרטיים וכן משקיעים ממשלתיים. ככל שתגיע לרמת הגשת הבקשה לתקציב עם רעיון מגובש ובהיר יותר, גם אם טרום ניסוי ראשוני, כך גדלים הסיכויים לקבל תקציב או מענק עבור פיתוח פטנטים.

מאור לוגסי -מענקים לפיתוח טכנולוגי


בחלק מהמוסדות האקדמאיים יוענקו מענקי פיתוח פטנטים לתלמידים לתארים מתקדמים, לכל מוסד יש את הקריטריונים להענקת תקציב סיוע עבור פיתוח פטנטים ולרוב הם יהיו פתוחים רק לתלמידי אותו מוסד. לפעמים הגשת הבקשה לתקציב פיתוח פטנטים במסגרת אקדמאית אינה כפופה לרישום פטנט, אולם מומלץ לממציא לבקש יעוץ בנושא עוד טרם הגשת הבקשה כדי להגן על זכויות הקניין הרוחני שלו. גם לשכת המדען הראשי בישראל מציע מלגות פיתוח פטנטים בהיקפים משתנים, אלא במקרה זה מענקי פיתוח פטנטים יינתנו בעדיפות לחברות שיכולות גם להביא את פיתוח אב הטיפוס לרמת מכשיר פועל. לכן, מומלץ למצוא מומחים יוכלו לתווך בין הרעיונות הנפלאים שלכם לגורמים שיוכלו לחבור אליכם הדרך לפטנט פעיל.

מאור לוגסי-פיתוח פטנטים לצרכים ציבוריים


פיתוח פטנטים שיכולים לשרת את הציבור לשפר את התפקוד של מערכות כגון מים, חשמל, אנרגיה נקייה, תחבורה ועוד..יכולות להיתמך על ידי משרדים ספציפיים שמפרסמים מכרזים כפעם או פעמיים בשנה. לקידום פיתוח פטנטים כדאי לחבור למומחים המכירים היטב את מועדי ההגשות ויכולים לקשר את הרעיון שלכם למשרד המתאים. לעיתים רעיון אחד יכול להתאים לכמה משרדים אולם לא תמיד ניתן להגיש את אותה הצעה במקביל.