דפים

שיווק פטנט

שיווק פטנט


רעיון מוצלח לפטנט, ואף סיום הליכי אישור פטנט ורישומו על שם ממציאו אינו סוף פסוק בדרך מפטנט מוצלח למוצר נמכר. ישראל היא המובילה בעולם ברישום פטנטים חדשניים, אולם בהבאת פטנט אל סוף הדרך, דהינו, שיווק פטנט ופיתוח אנחנו מפגרים בהרבה אחרי העולם המערבי. ממציאים ניחנו בראש מבריק והתלהבות מרבית לגבי הצגה ופיתוח של הפטנט שלהם , רובם יצליחו להציג אותו בצורה מעוררת התפעלות ולהראות את היתרון הטכנולוגי המוכח של ההמצאה שלהם, אולם כאשר מגיעים לנושא של אסטרטגיה לצורך שיווק פטנט, הם ימצאו עצמם בחור שחור מבחינת הכרת הנושא ויכולת פנייה לגופים מתאימים. למעשה, ניתן להשוות את הממצאים לאמנים, שיכולים להביא יצירה יוצאת דופן ומרגשת, אבל ברגע שיעלה נושא הכסף ומכירה- הם ירגישו כי הם בוגדים בעקרונותיהם.

שיווק פטנטים


פטנט, מעולה וחדשני ככל שיהיה, לא יראה אור יום מחוץ למעבדת הממציא ללא אסטרטגיית שיווק פטנט נכונה. חשוב גם שהממציא יזכור כי הצלחת פטנט אחד, הן ברמת הפיתוח והן ברמת שיווק פטנט, יתנו לו משאבים ומוטיבציה לעבור להמצאה המוצלחת הבאה. לעיתים אף ניתן לפגוש ממציאים בעבודותיהם הקודמות עסקו בתחומים הנושקים למכירות וקשרי לקוחות, אבל כשמדובר בהמצאה האישית שלהם, נושא של שיווק פטנט נעדר מכלל הפרזנטציה שהם מבקשים להציג בפני ממציאים והם מפחיתים בחשיבותו של מערך שיווק פטנט כחוליה הכרחית להצלחת המוצר.

שיווק פטנט באופן עצמאי


לעיתים ימצא את עצמו ממציא מבקש לפתח פטנט בעצמו. גם במקרה כזה ,כאשר הוא בונה על תחילת תהליך של שיווק פטנט מול משקיעים וחברות רק כאשר המוצר יוצג בשלב פיתוח מתקדם, עליו לדעת כיצד לשווק את ההמצאה שלו. יש להכין תוכנית פיתוח תקציבית מדויקת, לעיתים כבר שבלב זה יבין הממציא כי עליו לגייס כספים מעבר להון האישי שלו ולזכור כי גם בקשת הלוואה אישית מהבנק, היא חלק מתהליך של שיווק פטנט והצגת יכולת ההחזר של הפטנט. חבל יהיה לקבור רעיון טוב בגלל שתקציב נגמר כאשר המוצר כמעט מוכן. לפני שעושים צעד של השקעת הון אישי לא מבוטל מומלץ לגשת לאיש מקצוע שיעזור להעריך את עלותו האמיתי של הפיתוח להתחיל בתהליכי שיווק פטנט מול משקיעים ויצרנים עוד בשלב המקדים. שיווק פטנט נכון מול חברות גדולות יוכל גם להשפיע על אופי הפטנט והכנסת שינויים הכרחיים עוד טרם הפיתוח על מנת להבטיח כי בסופו של התהליך המוצר אכן יתאים לשוק המבוקש.