דפים

פטנטים ישראלים

פטנטים ישראלים



ישראל מדורגת במקום השני בעולם ביזמות, מידי שנה בוחן מכון התקנים כ250,000 (!) פטנטים ישראליים בשלבי פיתוח שונים. ישראל היא גם מעצמה של חברות סטרט אפ , ונחשבת למקום הראשון בעולם בחברות פיתוח טכנולוגי ביחס לגודל האוכלוסייה. יותר חברות מאשר בעמק הסיליקון. כאשר פטנטים ישראלים רבים שמפותחים בחברות אילו משמשים משתמשי מחשבים ואינטרנט רבים ברחבי העולם כולו. פטנטים ישראלים הם כמעט שם ותו תקן לאיכות ומקוריות וחברות גדולות ברחבי העולם שומרות על קשר צמוד עם המפתחים הישראליים. מלבד היי טק,אחד התחומים בהם יש עליונות כמעט מוחלטת בעולם של פטנטים ישראלים, באופן טבעי, עקב תנאי השטח בארץ, הוא תחום המים והחקלאות. מערכות השקיה וסינון מים שפותחו בארץ פופולאריים בכל העולם וכל שנה מוצגים ירקות ופירות פרי פיתוח של פטנטים ישראלים בתערוכות בעולם כולו.

דוגמאות של פטנטים ישראלים שזכו להצלחה גורפת בעולם כולו הם ,למשל : מיכל ההדחה הדו כמותי של הניאגרות לשירותים, שפותחו לחיסכון במים. מכשיר האפי ליידי להסתר שיער שהצליח בעולם כולו, ופותח ויוצר בישראל במשך שנים (ונמכר לבסוף לחברה זרה). כמו כן, מערכות השקייה רבות המשמשות שדות ברחבי העולם המערבי הן פרי פיתוח של פטנטים ישראלים וכמובן, מערכת האי.סי.קיו המותקנת בכמעט בכל המחשבים הביתיים כיום- הינה אחד מאותם פטנטים ישראלים מצליחים המוכרים בעולם כולו.

פטנטים ישראליים


העולם של פטנטים ישראלים מפותח כל כך שבישראל נערכות מידי שנה כ4-6 תערוכות פטנטים ישראלים. חלק מאותם פטנטים ישראלים מגיעים לתערוכות מייד לאחר פיתוח האב טיפוס הראשוני ותערוכות אילו משמשות יותר כפלטפורמה לחשיפה ליצרנים ופחות עבור הציבור הרחב.

תהליך פיתוח פטנטים ישראלים הוא תהליך מורכב ולא קצר בכלל. בשלב הראשוני נדרש ממציא הפטנט לרשום את הפטנט שלו ולהוציא עליו זכויות. תהליך רישום הפטנט חשוב ביותר, גם כדי לשמור על זכויות הקניין של הממציא וגם על מנת להבטיח למפתח הפטנט שאין מי שעובד במקביל על אותו רעיון, מה שעשוי להביא לבזבוז של משאבים ואף לתביעה בגין הפרת זכויות הקניין הרוחני.

פטנטים בישראל

החדשות הטובות עבור ממצאי פטנטים ישראלים המבקשים להביא את הפטנט שלהם מרמת הרעיון לרמת הביצוע, הן כי בישראל יש פתיחות רבה לחידושים והמצאות ולשכת המדען הראשי וכן משרד התמ"ת תומכים בפיתוח פטנטים ישראלים ואף מקצים תקציבים לא מעטים לנושא.

המוח היהודי ממציא פטנטים בלי סוף והסטטיסטיקה מלמדת כי לממציא פטנטים בישראל יש את הסיכוי הגדול ביותר בעולם לעבור משלב ההמצאה ופיתוח למוצר קיים ונמכר.