דפים

בניית אב טיפוס מאת מאור לוגסי

בניית אב טיפוס מאת מאור לוגסי



כשנגשים לעבודה לצורך בניית אב טיפוס עובדים לפי רשימת פרמטרים שקובעים בסופו של דבר את אופן ומשך העבודה לצורך בניית אב טיפוס ואת כדאיות הפיתוח. בשלב הראשוני תהיה הערכת סוג האתגר שמציבה בניית אב טיפוס בפני החברה, הממציא ומפתח. בניית אב טיפוס הוא השלב המשמעותי ביותר בפיתוח פטנטים ובדיקת המוצר, כאשר הצבת אב טיפוס מאפשר מכירת פטנט והתחלת הליכי אישורים לקראת הכנסתו לשוק. הערכת צורתו וגודלו של המוצר הסופי גם יהיה אחד השלבים המוקדמים לתכנון בטרם בניית אב טיפוס.

מאור לוגסי: בניית אב טיפוס – חומרים


החומרים בהם יעשה שימוש בתהליך בניית אב טיפוס ,אולם כאן התקציב יהיה גמיש יותר ,שכן, תפקודי חומרים שונים עשויים להשתנות לפי רמת תפקוד המכשיר, וצרכים בלתי צפויים שיעלו במהלך תהליך פיתוח אב טיפוס. בשלב הראשוני תהיה הערכה על פי חומרים ידועים עם מתן מרחב לחומרים שיעלה בהם צורך בלתי צפוי. פטנט מוצלח יוכל גם לתת מענה לשימוש בחומרים יקרים וייעול החומר הקיים בתהליך בניית אב טיפוס לכל פטנט. שימוש בחומרים מוכרים לצורך פעילות חדשה יוכלו להקפיץ את תהליך בניית אב טיפוס בכמה רמות.

שלב בבניית אב טיפוס


אחת המדרגות החשובות בתחילת הדרך של בניית אב טיפוס היא הנדסה יצירתית, סיעור מוחות של הממציא והמהנדס ובניית כמה תרחישי פעולה אפשריים ליצירת פתרונות לצורך בניית אב טיפוס לפטנט המבוקש. הדבר משתנה במקרים של בניית אב טיפוס לפטנט חדש לחלוטין או במציאת שימושים חדשים למוצרים קיימים המסתמכים על פטנטים קודמים. לעיתים ,בעת בניית אב טיפוס להדגמת פטנט חדש, כבר יוצעו ביחד איתו תפקודים עתידיים לפיתוח פטנטים משלימים בעתיד. מקרה של בניית אב טיפוס בצורה כזאת יוכל להציב את הפטנט שלכם בעדיפות ולהציע תוכנית בניית אב טיפוס מקיפה יותר שתקל על בניית אבות טיפוס משלימים בעתיד.



המאמר נכתב על ידי מאור לוגסי