דפים

חיפוש פטנט





חיפוש פטנט


כאשר עומדים בפני פיתוח פטנט מרמת הרעיון הראשוני, חשוב עוד לפני שמשקיעים אנרגיות ומשאבים כלכליים בפיתוח ושיווק הפטנט, להשקיע מאמץ סביר לצורך חיפוש פטנט כדי לוודא שטרם נוצר פטנט דומה שימנע את רישום זכויות הקניין על שם הממציא. חיפוש פטנט אמור להתבצע הרבה מעבר ל20 שנה הרשמיות של זכויות היוצרים על פטנט, שכן, אומנם בתום 20 השנה ניתן להשתמש בפטנט רשום בתנאים מסוימים-אולם בכל זמן אי אפשר לרשום מחדש פטנט קיים. חיפוש פטנט מקצועי ויסודי יבטיח לכם סקירה מקיפה של כל הפטנטים הקיימים, בין אם בשימוש ובין אם לא כך שלא תיווצר כפילות ברישום הפטנט, מה שעשוי בעתיד להביא לאובדן של משאבים וזמן עבודה יקר על פיתוח ומכירה.

חיפוש פטנט- כדאיות


חיפוש פטנט מקצועי יאפשר גם לאתר השקה בין בסיס הרעיון המוצע לרישום פטנט חדש לבין פטנטים דומים הקיימים זה מכבר. מציאותו של פטנט דומה שכבר נמצא בשימוש במהלך חיפוש פטנט, אינו סוף פסוק מבחינת הממציא החדש, להפך, חיפוש פטנטים על ידי איש מקצוע יוכל לעיתים להוכיח כי הפטנט הקיים אינו זהה בבסיסו לפטנט החדש ועל ידי כך לאפשר את רישומו את זכויות הקניין עליו.היות ומדובר בנושא משפטי ומקצועי סבוך ותהליך חיפוש פטנט אינו נוגע רק לפטנטים הרשומים בישראל, אלא על פני כל המדינות המחויבות לזכויות הקניין, וברישומים סבוכים המכילים מיליוני פריטים ועל כן, חיפוש אישי של מי שאינו בקיא בנושא של חיפוש פטנטים עשוי להעלות תוצאות שגויות שיפגעו בהתפתחות הרעיון והפיכתו למוצר בר קיימא.

חיפוש פטנטים- השלבים העיקריים


חיפוש פטנט הינו אחד השלבים החשובים ביותר לפני הפנייה לרישום פטנט ולא ניתן להתחמק ממנו כיוון שבכל מקרה, פטנט קיים שיוגש לרישום יעבור תהליך של חיפוש פטנט על ידי המשרד לרישום פטנטים, ובמידה ותהליך של חיפוש פטנט על ידי המשרד יעלה פטנט דומה, הרי שכל התהליך ירד לטמיון. באופן כללי, מי שאינו בקיא בתהליכי חיפוש פטנט ורישומו וטרם עשה זאת בעבר, ימצא תועלת רבה בפנייה לאנשי מקצוע הבקיאים בחוקי השוק, חוקי הרישום והאישור וכן, מתמצאים היטב בתהליך חיפוש פטנטים. לעיתים עדיף לא לרוץ קדימה ולתת לאנשים הבקיאים בתהליך את הזמן הנדרש על מנת להביא לתוצאות משביעות רצון יבטיחו לממציא דרך חלקה בשאר התהליכים. קחו בחשבון שאם תבחרו לעשות חיפוש פטנט באופן עצמאי, הדבר עשוי לגזול מימכם זמן רב וייתכן אף שלא תצליחו לחשוף את כל המקורות קשורים לנושא. "החיפזון הוא מן השטן" תקף גם כאן, ואפילו ביתר שאת.