דפים

אב טיפוס פטנטים

אב טיפוס פטנטים ומה שביניהם

אב טיפוס פטנטים למעשה מייצגים שני מרכיבים עיקריים למונח , האחד הינו אב טיפוס המביא עימו את כל הגדרת הראשוניות של מוצר או פטנט ייחודי לכדיי ייצוג פונקציונלי ממשי ,ובדרך כלל תהליך הקשור עם אב טיפוס מורכב ממספר טכנולוגיות הנדסיות וחומריות בעלי אופי ייחודי וצורני שכזה. אב טיפוס גם מכיל בתוכו את כל הקונספט של בניית אב טיפוס ,ייצור אב טיפוס ,פיתוח אב טיפוס, ואת שלל התהליכים איתם נוציא לאחר את תהליך אב טיפוס פטנטים. פטנטים הינם מרכיב הקניין הרוחני של אב הטיפוס אותו הם מתארים בבקשת הפטנט אותו מגישים בהתאם לקיום אב טיפוס. אב טיפוס פטנטים בהיבט הטכנולוגי מייצג אב טיפוס וראשוניות הנדסית ואליו מהפן הרוחני מייצג זכות ראשונים על הרעיון או אב הטיפוס.

אב טיפוס פטנטים ומרכיביהם

מרכיביו של אב טיפוס פטנטים הוא מהביט של אב טיפוס לרוב חלק מוחשי טכנולוגי שעבר התייחסות הנדסית ,המבצע איזו שהיא פעולה יישומית עונה על איזה שהוא צורך או פוטר איזו שהיא בעיה רצינית בעלת צורך ופוטנציאל להימכר או להיות מופצת ונצרכת על ידי צרכנים ,בדמות אדם או אחר. כמובן שניתן לייחס עם אב טיפוס פטנטים שורה של אלמנטים רוחניים בעלי אופי שימושי . פטנטים לעומת זאת הינם בקשות שהוגשו לרשם הפטנטים וקבלו מעמד של פטנט ,כלומר נרשמו כאלו השייכים לבעליהם ,להם יש את הזכות המלאה והבלעדית על אות אבי טיפוס ,או רעיונות.

אב טיפוס פטנטים יתרונות

תהליכים מורכבים של פיתוח מוצרים או אב טיפוס פטנטים לרוב משויכים לפיתוח פטנטים ומוצרים מורכבים בעלי מספר רב של תחומים כלומר תחומי כימיה אלקטרוניקה ,ביוטכנולוגיה בתחומי תעשיה שונים, אולם אב טיפוס פטנטים הינו החלק החשוב במעלה ראשונה מיד לפני רישום פטנטים או בניית אב טיפוס. פיתוח אב טיפוס איכותי שווה פטנט טוב כמו שרישום פטנטים טובים מחויבים בממציאות לייצוג אב טיפוס כמו לכל מוצר אחר במוגדר במונח אב טיפוס פטנטים.

אב טיפוס פטנטים –אם רק ידענו מה עלינו לעשות ?

אב טיפוס הנדסי, או עיצובי, או התכנותי בדרך כלל מיושם כחלק מתהליך פיתוחו של אב טיפוס פטנטים, באותו האופן נתייחס למונח פטנטים אב טיפוס וכן נאמר שכל ההגדרות המשויכות לפטנטים בדך כלל יזדקקו ליישום חומרי של הרעיון, ולדוגמא, לאחר קבלת פטנט רשום ברשם הפטנטים נרצה למכור אותו או כמובן לעשות ממנו כסף רב ,והדרך המקובלת וטובה ביותר הינה לבנות ממנו אב טיפוס כיוון שפטנטים עד כמה שהם איכותיים הם אינם בעליי ערך ללא אב טיפוס פטנטים.